Na diskusním setkání u kulatého stolu hovoříme o změnách v rámcových vzdělávacích programech pro střední odborné vzdělávání.

Prvního září 2023 vstoupilo v platnost opatření ministra školství, kterým se mění rámcové vzdělávací programy pro střední odborné vzdělávání. Aktualizace v informatické oblasti reaguje na vstup digitálních technologií do života soudobé společnosti a navazuje na revizi RVP pro základní vzdělávání, která byla schválena v roce 2021. Nyní tedy startuje zavádění informatických a digitálních změn ve středních odborných školách. Co to pro školy a jejich pedagogy znamená a kdo jim pomůže?

Všechny důležité informace se dozvíte na úvodním diskusním setkání za účasti Petra Bannerta, ředitele odboru středního a vyššího odborného vzdělávání MŠMT ČR, Zorky Husové za oblast kurikula středního odborného vzdělávání v NPI ČR. Podporu pro školy představí její obsahová garantka v projektu Národní plán obnovy Digi Daniela Růžičková a Eva Fanfulová, garantující podporu v oblasti digitálních kompetencí.

  • Sledujte na YouTube kanálu NPI ČR.

 

 


Kulatý stůl organizuje Národní pedagogický institut České republiky s cílem podpořit školy při zavádění nové informatiky a digitálních kompetencí.


EU NPO MSMT

Další aktuality

26. září 2024

Jak lépe připravovat děti na život v digitální éře?

Cílem spolupráce Partnerství pro vzdělávání 2030+ a NPI je propojit klíčové experty a expertky při hledání cest, jak zlepšit digitální wellbeing dětí ve školním prostředí.

Číst více

25. září 2024

Švédské odborné vzdělávání přehledně

Evropské středisko pro rozvoj odborného vzdělávání vydalo sérii publikací o odborném vzdělávání ve Švédsku.

Číst více

12. září 2024

Podepsali jsme memorandum o spolupráci s organizací Elixír do škol

Ředitelé Ivo Jupa a Petra Prošková podepsali memorandum, aby mohly obě organizace lépe koordinovat aktivity zaměřené na profesní vzdělávání učitelů a na podporu motivace pedagogů k dalšímu vzdělávání.

Číst více

10. září 2024

Litva: co přinesla pilotáž externího hodnocení v odborném vzdělávání

Litva od roku 2022 postupně zavádí peer review jako formu externího hodnocení institucí odborného vzdělávání a přípravy. K jakým závěrům a doporučením dospěla v rámci pilotního projektu?

Číst více

04. září 2024

Ke spolupráci více tíhnou začínající učitelé i soukromé školy, ukazuje výzkum

Jak hodnotí čeští učitelé odborného vzdělávání spolupráci s vedením a kolegy? Spolupráce je celkově z hlediska postojů lépe přijímána na soukromých školách. Pozitivní postoj ke spolupráci s vedením mají především začínající učitelé.

Číst více