V Chaloupkách se letos v srpnu sešlo 22 učitelek a učitelů ze základních i středních škol, kteří pilotovali třídenní program se zájmem načerpat inspiraci pro svou práci.

Ve dnech 21. až 23. srpna 2022 proběhl historicky první ročník letní školy zaměřené na podporu propojování formálního a neformálního vzdělávání. Útočiště jsme našli v Chaloupkách, centru pro ekologické vzdělávání. Upřímně nás potěšil zápal ze strany pedagogů, se kterým přistupovali k aktivnímu řešení úloh a problémů, které před ně byly kladeny. Pedagogové se v roli přímých účastníků seznamovali s některými programy, jež vznikly v rámci výzvy Budovaní kapacit II, vypsané MŠMT právě pro posílení propojování formálního a neformálního vzdělávání a jejich vzájemného obohacování.

Cílem metodického týmu NPI ČR bylo to, aby myšlenka projektu nezanikla, aby výstupy – což je 351 připravených programů – nezapadly, ale našly si své příjemce, realizátory v řadách učitelů, vychovatelů.

Účastníci načerpali zkušenosti, jak pracovat s místem, atmosférou, nastavovat prostředí důvěry, pracovat se zpětnou vazbou. Celkově byl metodický kurz hodnocen jako velmi zdařilý.

Dana Veselá


Přihlaste se na druhý, podzimní běh

Na podzim 26. až 28. září 2022 zavítáme do prostředí, jež nabízí Sluňákov – centrum ekologických aktivit města Olomouce, o.p.s.


Fotografie

01

03

02

 

Další aktuality

26. září 2024

Jak lépe připravovat děti na život v digitální éře?

Cílem spolupráce Partnerství pro vzdělávání 2030+ a NPI je propojit klíčové experty a expertky při hledání cest, jak zlepšit digitální wellbeing dětí ve školním prostředí.

Číst více

25. září 2024

Švédské odborné vzdělávání přehledně

Evropské středisko pro rozvoj odborného vzdělávání vydalo sérii publikací o odborném vzdělávání ve Švédsku.

Číst více

12. září 2024

Podepsali jsme memorandum o spolupráci s organizací Elixír do škol

Ředitelé Ivo Jupa a Petra Prošková podepsali memorandum, aby mohly obě organizace lépe koordinovat aktivity zaměřené na profesní vzdělávání učitelů a na podporu motivace pedagogů k dalšímu vzdělávání.

Číst více

10. září 2024

Litva: co přinesla pilotáž externího hodnocení v odborném vzdělávání

Litva od roku 2022 postupně zavádí peer review jako formu externího hodnocení institucí odborného vzdělávání a přípravy. K jakým závěrům a doporučením dospěla v rámci pilotního projektu?

Číst více

04. září 2024

Ke spolupráci více tíhnou začínající učitelé i soukromé školy, ukazuje výzkum

Jak hodnotí čeští učitelé odborného vzdělávání spolupráci s vedením a kolegy? Spolupráce je celkově z hlediska postojů lépe přijímána na soukromých školách. Pozitivní postoj ke spolupráci s vedením mají především začínající učitelé.

Číst více