Aktuality
Vyhlašujeme třináctý ročník Národní ceny kariérového poradenství
Cílem soutěže je podpořit rozvoj kariérového poradenství a vzdělávání, sbírat příklady dobré praxe a inspirovat kariérové poradce v České republice i v Evropě v jejich práci.
Se začátkem nového školního roku bylo zahájeno pokusné ověřování projektu Dějepis+
Pro školní rok 2021/22 se do projektu zapojilo zatím 251 učitelů dějepisu. Pedagogové se nyní budou vzájemně podporovat a předávat si zkušenosti, jak oživit výuku dějepisu.
NPI vystoupí v rámci týdne vzdělávání a pracovních příležitostí Educa Week
Národní pedagogický institut se bude na říjnovém veletrhu v Libereckém kraji věnovat problematice mimořádně kognitivně nadaných žáků a dalším odborným tématům.
Národní plán doučování nabízí školám praktickou pomoc
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ve spolupráci s NPI a neziskovými organizacemi pokračuje v Národním plánu doučování. Nový web za první tři týdny od spuštění čítá 15 tisíc návštěv.
Naše projekty
Státní těsnopisný ústav
STÚ koordinuje výuku předmětů písemná a elektronická komunikace, psaní na klávesnici a těsnopis na středních školách; organizuje soutěže pro žáky středních škol a je zkušební institucí pro státní zkoušky z grafických disciplín.
ReferNet ČR
Poskytujeme ověřené informace jako základ zpráv a analýz Cedefopu o systémech a trendech v odborném vzdělávání v Evropě.
Rámcové vzdělávací programy
Rámcové vzdělávací programy tvoří obecně závazný rámec pro tvorbu školních vzdělávacích programů škol všech oborů vzdělání v předškolním, základním, základním uměleckém, jazykovém a středním vzdělávání.
Vzdělávací programy a webináře
Připravujemeleden 2026 - červen 2027 Studium k výkonu specializované činnosti - koordinace v oblasti informačních a komunikačních technologií
|
Lidé NPI ČRMgr. et Mgr. Radek MelicharRadek Melichar, tiskový mluvčí NPI, je kolega s bohatou profesní minulostí. V oblasti PR a komunikace prošel korporátní oblastí, centrálními institucemi státní správy, neziskovým sektorem i mediálními agenturami. Podle jeho vlastních slov, aby „poznal co nejvíc odstínů a faset PR práce a komunikace“. A jak se mu líbí pracovat u nás v NPI? |
Multimediální obsah
Škola pomáháJak motivovat děti se speciálními vzdělávacími potřebami ke vzdělávání? Co je metoda instrumentálního uvědomování a jak ji lze využívat v praxi? Jak navnadit rodiče těchto dětí ke spolupráci? To jsme byli zjistit ve SŠ a ZŠ Havířov-Šumbark pro děti a žáky se speciálními potřebami. |
Videa |